V bežnom živote je jednotlivec iba súčasťou obrovskej masy ľudí aj napriek tomu, že je niečím výnimočný a zaujímavý. Lenže to sme mnohí a bez toho, aby sa človek čo i len trochu snažil zviditeľniť a nadviazať kontakt, jeho výnimočnosť zostáva nepovšimnutá a topí sa v konkurencii. Rovnaká logika platí aj v prípade internetu a webových stránok, respektíve vašej webovej stránky, ktorá má potenciál so zaujímavým obsahom, ale je dusená konkurenciou cca 200-tisíc slovenský webov, nehovoriac o tých zahraničných. V internetovom svete je tak táto logika zrejme ešte o niečo náročnejšia.
Obyčajná komunikácia nestačí, ale potrebujete využiť nástroje, ktoré by vám otvorili dvere k spoločnosti čo najvyššieho množstva internetových užívateľov. Tým najefektívnejším využívaným nástrojom je SEO, čiže optimalizácia stránky pre internetové vyhľadávače.
- K najefektívnejšiemu výsledku SEO sa však v nejednom prípade doporučuje osloviť odborníkov, ktorí sa postarajú o kompletnú optimalizáciu, a tým pádom zároveň o čo najvyššie umiestnenie vašej webovej stránky vo vyhľadávačoch, viď .
Táto optimalizácia, respektíve aj miesto umiestnenia internetovej stránky v internetových vyhľadávačoch totiž zahŕňa nie jeden, ale hneď niekoľko faktorov, na ktoré sa musí dohliadať a upravovať ich do tej najefektívnejšej podoby, aby vaša stránka držala vo výsledkoch hľadania čo najvyššiu možnú priečku, a tým pádom povšimnuteľné miesto pre mnohých internetových užívateľov.
Z hľadiska marketingu tak ide o zároveň veľmi potrebný nástroj k podchyteniu čo najväčšieho počtu potenciálnych návštevníkov, ktorí budú na danej stránke aplikovať konverzie, respektíve požadované činnosti (napr. vytvoria objednávku, užívateľský účet, kliknú na reklamu, vyplnia dotazník, apod.)
V skratke môžeme zhrnúť, že kvalitná SEO dohliada na on- page a off- page faktory.
- On-page faktory je možné ovplyvniť priamo na vašom webe
- Off-page faktory predstavujú spätné odkazy z externých stránok