Silné a slabé stránky online nakupovania

Poznáte tie dni, kedy ste podali viac ako 100% výkon a chcete sa odmeniť, avšak nemáte energiu, a ani už nie je čas, kedy bývajú kamenné predajne Vašich obľúbených obchodov otvorené? Obrovskými výhodami online nakupovania je skutočnosť, že nakupujete z pohodlia Vášho domova a na nákupy nemáte vyhradený čas. Predstava, že si uvaríte čaj, prezlečiete sa do pohodlného domáceho outfitu a v pohodlí a bezpečí Vášho domova sa oddáte nakupovaniu, bez zúrivého hľadania parkovacieho miesta či nekonečného státia v rade pri pokladni, je skutočne veľmi lákavá.

online

Na to nadväzujúcim opozitom je určite fakt, že doručenie tovaru zakúpeného online trvá i niekoľko pracovných dní. Takže na pocit, že môžete hneď chytiť, ovoňať a vyskúšať Váš vybratý výrobok, si musíte počkať. Avšak, dnes už existujú e-shopy, ktoré garantujú doručenie už na druhý pracovný deň, čo až také strašné nie je.

Ďalšou obrovskou výhodou, je nižšia cena výrobkov v online obchodoch. Niekedy, najmä v prípade oblečenia a elektroniky sa nejedná o horibilné čiastky. Výrazné rozdiely sú napríklad v prípade hodiniek a iných šperkov, najvýraznejšie však pri parfumoch a kozmetike, kde sa jedná o desiatky ušetrených eur.
Nevýhodou je, že nevyskúšaný výrobok zakúpený online Vám nemusí sadnúť.

obchodní dům

Preto odporúčame online obchody, kde si môžete výrobok vyskúšať na mieste vyzdvihnutia, alebo pred kuriérom, ktorý Vám tovar doručí. V prípade, že Vami vybraný internetový obchod takúto možnosť neponúka, treba sa porozhliadať po recenziách, ktoré vedia byť skutočne veľmi nápomocné, alebo sa vopred informovať, ako by prebiehala reklamácia produktu. V prípade kozmetiky a parfumov môžete predísť tomuto problému tak, že si výrobok odskúšate v drogérii, alebo parfumérii.

peníze

Ďalšou nevýhodou, najmä pre ľudí, ktorí nemajú vycvičenú schopnosť sebadisciplíny, môže byť lákavé pri tomto druhu nakupovania minúť toľko financií, koľko by v kamennej predajni neminuli. Tomuto problému sa však dá predísť pomerne ľahko, stačí poznať svoju finančnú situáciu a objektívne zhodnotiť, aký budget si môžete vyhradiť na hýrenie v online obchodoch.